Bøger

Præsentationer der fænger, bind 1 – få dit budskab igennem
Kirsten Andersen, Mariann Bach Nielsen og Claus Bekker Jensen
6. udgave, 2. oplag, september 2021
ISBN: 978-87-970587-3-2
160 sider, alle i farver
Pris 198,40 kr. + moms + forsendelse

Løft dine forhandlinger – privat og på jobbet
Kirsten Andersen
3. udgave, oktober 2017
ISBN: 978-87-998208-9-4
138 sider, alle i farver
Pris 198,40 kr. + moms + forsendelse

Plan Better – Get More Time (oversat udgave)
Kirsten Andersen, Mariann Bach Nielsen, Claus Bekker Jensen
1. udgave, november 2011
ISBN: 978-87-992808-4-1
144 sider, alle i farver
Pris 198,40 kr. + moms + forsendelse

Bedre mødekultur
Kirsten Andersen og Claus Bekker Jensen
4. udgave, april 2022
ISBN: 978-87-970587-6-3
200 sider, alle i farver
Pris 224,00 kr. + moms + forsendelse

Planlæg bedre – få mere tid
Kirsten Andersen, Mariann Bach Nielsen og Claus Bekker Jensen
4. udgave, oktober 2020
ISBN: 978-87-970587-4-9
158 sider, alle i farver
Pris 198,40 kr. + moms + forsendelse
Bestilling
Bestilling af bøger
Benyt bestillingskuponen eller send en mail til ka@mnemosyne.dk med en angivelse af, hvilke bøger, du skal have.
Udfyld nedenstående bestillingskupon.
Bøgerne får du tilsendt med posten. Fakturaen følger pr. mail eller via elektronisk fakturering
Skriv ønsket antal bøger:

Præsentationer der fænger, bind 1 – få dit budskab igennem
Kirsten Andersen, Mariann Bach Nielsen og Claus Bekker Jensen
6. udgave, 2. oplag, september 2021
ISBN: 978-87-970587-3-2
160 sider, alle i farver
Pris 198,40 kr. + moms + forsendelse

Visuel Mind Mapping
Kirsten Andersen og Claus Bekker Jensen
4. udgave, oktober 2015
ISBN: 978-87-998208-1-8
184 sider, alle i farver
Pris 198,40 kr. + moms + forsendelse

Løft dine forhandlinger – privat og på jobbet
Kirsten Andersen
3. udgave, oktober 2017
ISBN: 978-87-998208-9-4
138 sider, alle i farver
Pris 198,40 kr. + moms + forsendelse

Plan Better – Get More Time (oversat udgave)
Kirsten Andersen, Mariann Bach Nielsen, Claus Bekker Jensen
1. udgave, november 2011
ISBN: 978-87-992808-4-1
144 sider, alle i farver
Pris 198,40 kr. + moms + forsendelse

Er det så svært at lede sig selv?- tag førertrøjen på (bind 1)
Benny Würtz og Kirsten Andersen
1. udgave, juni 2018
ISBN: 978-87-970587-0-1
104 sider, alle i farver
Pris 140,00 kr. + moms + forsendelse
(Samlet pris ved køb af bind 1 og 2,
240 kr. + moms + forsendelse)

Præsentationer der fænger, bind 2 – visuelle virkemidler
Kirsten Andersen, Mariann Bach Nielsen og Claus Bekker Jensen
5. udgave, april 2019
ISBN: 978-87-970587-2-5
174 sider, alle i farver
Pris 198,40 kr. + moms + forsendelse

Bedre mødekultur
Kirsten Andersen og Claus Bekker Jensen
4. udgave, april 2022
ISBN: 978-87-970587-6-3
200 sider, alle i farver
Pris 224,00 kr. + moms + forsendelse

Planlæg bedre – få mere tid
Kirsten Andersen, Mariann Bach Nielsen og Claus Bekker Jensen
4. udgave, oktober 2020
ISBN: 978-87-970587-4-9
158 sider, alle i farver
Pris 198,40 kr. + moms + forsendelse

Præsentationsteknik – Hvordan tryllebinder jeg mine tilhørere?
Kirsten Andersen, Anni Bjørn, Sven Ole Schmidt og Claus Bekker Jensen
1. udgave, maj 2016
ISBN: 978-87-998208-5-6
154 sider, alle i farver
Pris 140,00 kr. + moms + forsendelse

Er der så svært at lede sig selv? – om personlig planlægning (bind 2)
Benny Würtz og Kirsten Andersen
1. udgave, juni 2018
ISBN: 978-87-970587-1-8
93 sider, alle i farver
Pris 140,00 kr. + moms + forsendelse
(Samlet pris ved køb af bind 1 og 2,
240 kr. + moms + forsendelse
Skabeloner

Skabeloner
Målgruppeanalyse fra Præsentationer der fænger, bind 1
Hvem kommer og oplever dig som formidler? Hvad ved de i forvejen? Hvor kan du hælpe dem videre? Det er blot nogle af spørgsmålene i målgruppeanalysen.
Du kan hente skemaet som wordfil.
Opmærksomhedskurven fra præsentationer der fænger, bind 1
Tegn dit indlæg ind på opmærksomhedskurven. lav først en brainstorm over indholdet, og tegn derefter de bedste idéer ind på kurven. Husk en stærk åbning inden du præciserer emne og mål/budskab og eventuelt din baggrund. Så følger selve kroppen i rpæsentationen med nogle gode forståelsesskabende highlight og til sidst en professionel afslutning, eventuelt i form af en konklusion efterfuldt af en opfordring til handling.
Opmærksomhedskurven er omtalt i Præsentationer der fænger, bind 1 på side 7-34 i bind 1 og på side 97 i bind 2.
Serviceguide

Serviceguide – tegne og skrivemateriale
Store tuscher
F.eks. Artline 100 eller Penol 100. Primært til flipover. Kan købes på nettet eller i de fleste større boghandler.
Neuland-tuscher
De fremragende vandbaserede Neuland-tuscher findes i et væld af farver. Kan købes på nette hos www.futurefactor.dk. Fås i størrelsen ”Big One” og som ”Workshoptuscher” i mellemstørrelse.
Her kan også købes mange andre ”lækre” visuelle materialer – bl.a. whiteboard-tuscher i mange farver.
Calligraphi-penne
Findes hos nogle boghandler og kontorforsynings-forretninger. De specielle penne med en spids i hver ende (størrelse 2,0 og 3,5) kan købes i flere farver hos Vesterbro Kontorforsyning, Vesterbrogade 66, 1620 København V (telefon 3331 3500).
Stockmar Bivoksfarver
Primært som baggrundsfarve på flipover o. lign. Kan købes hos bl.a. www.futurefactor.dk.
Promarker eller Copic
Penne der anvendes til farveillustrationer og lignende. Findes i mere end 100 farvenuancer. Giver et flot resultat – med en transparent virkning dvs. streger og lignende også kan ses, efter de er overmalet med pennen. Købes f.eks. hos Stelling, Amagertorv 9, Strøget, 1160 København K (tlf: 33330520) eller i Panduro Hobby.
Magic cutter
Lille skærekniv i plastic. Kan købes hos www.timemanager.com
Tegninger

Tegninger – hent inspiration
I bogen “Præsentationer der fænger – visuelle virkemidler”, bind 2 er der masse af små symboler og enkle tegnigner, som du kan lade dig inspirere af til brug på f.eks. flipovere. Claus Bekker har lavet et ekstra “katalog” med tegninger.
Prezi
Prezi
Her kan du se tre af de omtalte præsentationer fra kapitlet “Prezi – flow og dynamik” fra bind 2 “Præsentationer der fænger – visuelle virkemidler.
Prezi – når Ford skal prøve nye veje
Salgsdirektøren har taget udgangspunkt i en Fordreklame fra 1950´erne i sin præsentation i programmet Prezi.
Se udddrag af præsentationen her.
Prezi – præsentation af min kirke
Præsten skal præsentere sin kirke for en gruppe interesserede tilhørere. Præsentationen bygges op i Prezi på en baggrund af et stort foto af kirken.
Se uddrag af præsentationen her.
Prezi – i en færdig skabelon
En lærer har lavet sit oplæg om at bruge digetale medier i undervisningen i en af Prezis mange færdige skabeloner.
Om forfatterne

Om forfatterne
Kirsten Andersen
Konsulent, ejer firmaet “Mnemosyne kurser & forlag“. Selvstændig siden 1991. Inden da have jeg arbejdet 8 år i brancheorganisationen “Danske Slagterier” med sekretariats- og informationsopgaver. Jeg holder foredrag, webinarer, kurser og seminarer i “Præsentationsteknik”, “Formidling”, “Bedre mødekultur”/”Effektive møder”, “Notat- og referatteknik”, “Planlæg bedre – få mere tid”; “Mind Map teknik”, Hukommelsesteknik”, “Målrettet læsning” samt “Forhandlingsteknik”.
På kurserne i præsentationsteknik er det vigtigste for mig, at deltagerne finder glæden ved at formidle. Når de grundlæggende værktøjer er i orden, så gvier det mod og lyst til at eksperimentier med virkemidlerne og træde i karakter som formidler.
Claus Bekker Jensen
Konsulent og illustrator, ejer firmaet “Visuel Vision“. “Skab forståelse gennem fælles billeder” er min grundlæggende filosofi som formidler. Jeg underviser primært inden for det visuelle/grafiske område på kurserne: “Grafisk facilitering”, “Visuel og kreativ formidling” og “Visuel Mind Mapping”.Virker desuden som visuel referent ved konferencer, workshops o.lign. Som illustrator arbejder jeg bl.a med illustration af bøger, publikationer og kursusmaterialer.
Mariann Bach Nielsen
Konsulent, ejer firmaet “2vejs kommunikation“. Klarhed i både skrift og tale – der ligger fokus i striben af kurser inden for personlig udvikling, som er mit speciale. Teorien har jeg blandt andet hentet fra mit masterstudie i retorik og formidling. Og erfaringen har jeg fra mange års undervisning i offentlige og private virksomheder. Den kombination har både kursusdeltagerne og jeg glæde af, hvad enten enmet er præsentation, mindmapteknik, skriftlig kommunikation, notat-og referatteknik eller personlig planlægning.
Anmeldelser

Anmeldelser
Alle bøger i serien er sluppet gennem nåleøjet og har fået en lektørudtalelse, da de udkom 1. gang. Her kan du læse lektørudtalelesen. Læs også Steen Hildebrandts anmeldelse i Børsen.
Fra dansk BiblioteksCenter as
Lektørudtalelse (04/15) 2 511 610 0 (A)
Præsentationer der fænger / Kirsten Andersen, Mariann Bach Nielsen og Claus Bekker Jensen; illustrationer . Claus Bekker Jensen. – Mnemosyne Kurser & forlag. – 2 bind. – DK 80.8
“De tre forfattere er alle erfarne konsulenter og undervisere indenfor kommunikation, og deres ny tobindsværk er grund- og inspirationsbøger om at præsentere og formidle sit budskab til andre. Det man nu med et ofte brugt udtryk kalder vidensdeling.
Bog 1 er teorien bag en god og virkningsfuld præsentation af et budskab, som fanger modtagerens opmærksomhed og formidler, hvad man ønsker. Bogen fortæller med mange eksemplers magt, hvordan man vækker og fastholder opmærksomheden hos modtageren, argumenterer og overbeviser. Andre emner er taler, foredrag, manuskriptskrivning og om at bruge sin ”personlige power” i præsentationen.
Bog 2 beskriver de mange muligheder med visuelle udtryk, grafik, overheads, flipover, dvd, video o.lign. Begge bøger virker lettilgængelige, rigt illustreret med små tegninger og figurer, og er på den måde effektiv præsentation i praksis. Der findes allerede mange andre bøger om kommunikation, men denne lille serie virker forfriskende og er lige til at gå til for dem, som savner inspiration til en eller anden form for præsentation af et budskab.”
Carsten Nørby Sørensen
Steen Hildebrandt, professor ved Institut for Organisation og Ledelse, Handelshøjskolen i Århus, skrev i Børsens bognoter:
“Præsentation af budskaber er noget, som rigtig mange mennesker til stadighed arbejder med og kan blive bedre til. Mnemosyne kurser og Forlag har udgivet to bøger om præsentationsteknik, der er meget instruktive, meget kvalificerede og lette at arbejde med. De hedder Præsentationer der fænger. Få dit budskab igennem. Bind 1 handler om, hvordan du afdækker målgruppens behov, får de kreative ideer, der gør dine indlæg interessante, bygger en lejlighedstale op, så den skaber stemning, bygger et fagligt indlæg op, så det bliver forståeligt, udarbejder et talervenligt manuskript, gør nervøsitet til din forbudsfælle, fanger og fastholder dine tilhøreres interesse, opbygger troværdighed, etablerer dialog, arbejder med din egen personlige power. Bind 2 indeholder en række afsnit om forskellige grafiske virkemidler, om at sætte billeder på, overhead- og pc-projektor, flipover, wallpaper og skilte, tavle, whiteboard og elektronisk tavle, bånd, cd, video og om at kombinere de forskellige av-midler. Som man kan se, er det hele med. Det er velillustreret, fyldt med eksempler, klare tekster og forklaringer. Et fantastisk stærkt materiale både for nybegynderen inden for feltet, men også de mere garvede kan forfine og blive mindet om, at de måske på nogle områder er ved at falde af på den.”
Kilde: Børsen, fredag den 13. februar 2004
Anmeldelser

Anmeldelser
Alle bøger i serien er sluppet gennem nåleøjet og har fået en lektørudtalelse. Her kan du læse lektørudtalelsen. Læs også Steen Hildebrandts anmeldelse i Børsen.
Fra dansk BiblioteksCenter as
Lektørudtalelse (04/15) 2 511 610 0 (A)
Præsentationer der fænger / Kirsten Andersen, Mariann Bach Nielsen og Claus Bekker Jensen; illustrationer . Claus Bekker Jensen. – Mnemosyne Kurser & forlag. – 2 bind. – DK 80.8
“De tre forfattere er alle erfarne konsulenter og undervisere indenfor kommunikation, og deres ny tobindsværk er grund- og inspirationsbøger om at præsentere og formidle sit budskab til andre. Det man nu med et ofte brugt udtryk kalder vidensdeling.
Bog 1 er teorien bag en god og virkningsfuld præsentation af et budskab, som fanger modtagerens opmærksomhed og formidler, hvad man ønsker. Bogen fortæller med mange eksemplers magt, hvordan man vækker og fastholder opmærksomheden hos modtageren, argumenterer og overbeviser. Andre emner er taler, foredrag, manuskriptskrivning og om at bruge sin ”personlige power” i præsentationen.
Bog 2 beskriver de mange muligheder med visuelle udtryk, grafik, overheads, flipover, dvd, video o.lign. Begge bøger virker lettilgængelige, rigt illustreret med små tegninger og figurer, og er på den måde effektiv præsentation i praksis. Der findes allerede mange andre bøger om kommunikation, men denne lille serie virker forfriskende og er lige til at gå til for dem, som savner inspiration til en eller anden form for præsentation af et budskab.”
Carsten Nørby Sørensen
Steen Hildebrandt, professor ved Institut for Organisation og Ledelse, Handelshøjskolen i Århus, skrev i Børsens bognoter:
“Præsentation af budskaber er noget, som rigtig mange mennesker til stadighed arbejder med og kan blive bedre til. Mnemosyne kurser og Forlag har udgivet to bøger om præsentationsteknik, der er meget instruktive, meget kvalificerede og lette at arbejde med. De hedder Præsentationer der fænger. Få dit budskab igennem. Bind 1 handler om, hvordan du afdækker målgruppens behov, får de kreative ideer, der gør dine indlæg interessante, bygger en lejlighedstale op, så den skaber stemning, bygger et fagligt indlæg op, så det bliver forståeligt, udarbejder et talervenligt manuskript, gør nervøsitet til din forbudsfælle, fanger og fastholder dine tilhøreres interesse, opbygger troværdighed, etablerer dialog, arbejder med din egen personlige power. Bind 2 indeholder en række afsnit om forskellige grafiske virkemidler, om at sætte billeder på, overhead- og pc-projektor, flipover, wallpaper og skilte, tavle, whiteboard og elektronisk tavle, bånd, cd, video og om at kombinere de forskellige av-midler. Som man kan se, er det hele med. Det er velillustreret, fyldt med eksempler, klare tekster og forklaringer. Et fantastisk stærkt materiale både for nybegynderen inden for feltet, men også de mere garvede kan forfine og blive mindet om, at de måske på nogle områder er ved at falde af på den.”
Kilde: Børsen, fredag den 13. februar 2004
Om forfatterne

Om forfatterne
Kirsten Andersen
Konsulent, ejer firmaet “Mnemosyne kurser & forlag“. Selvstændig siden 1991. Inden da have jeg arbejdet 8 år i brancheorganisationen “Danske Slagterier” med sekretariats- og informationsopgaver. Jeg holder foredrag, webinarer, kurser og seminarer i “Præsentationsteknik”, “Formidling”, “Bedre mødekultur”/”Effektive møder”, “Notat- og referatteknik”, “Planlæg bedre – få mere tid”; “Mind Map teknik”, Hukommelsesteknik”, “Målrettet læsning” samt “Forhandlingsteknik”.
På kurserne i præsentationsteknik er det vigtigste for mig, at deltagerne finder glæden ved at formidle. Når de grundlæggende værktøjer er i orden, så giver det mod og lyst til at eksperimenterer med virkemidlerne og træde i karakter som formidler.
Claus Bekker Jensen
Konsulent og illustrator, ejer firmaet “Visuel Vision“. “Skab forståelse gennem fælles billeder” er min grundlæggende filosofi som formidler. Jeg underviser primært inden for det visuelle/grafiske område på kurserne: “Grafisk facilitering”, “Visuel og kreativ formidling” og “Visuel Mind Mapping”. Virker desuden som visuel referent ved konferencer, workshops o.lign. Som illustrator arbejder jeg bl.a med illustration af bøger, publikationer og kursusmaterialer.
Mariann Bach Nielsen
Konsulent, ejer firmaet “2vejs kommunikation“. Klarhed i både skrift og tale – der ligger fokus i striben af kurser inden for personlig udvikling, som er mit speciale. Teorien har jeg blandt andet hentet fra mit masterstudie i retorik og formidling. Og erfaringen har jeg fra mange års undervisning i offentlige og private virksomheder. Den kombination har både kursusdeltagerne og jeg glæde af, hvad enten emnet er præsentation, mindmapteknik, skriftlig kommunikation, notat-og referatteknik eller personlig planlægning.
- 1
- 2